THE READERS

March 13, 2011

MARI KURUS MACAM SAYA.HAHA


HAHAHA mesti aku akan kena kutuk nanti sebab post entry macam ni :P ok, to be clear, for this time only i'm going to share with you peeps the tips on how to lose so much weight :) sebab itu saja tips yang aku tau =,=" mintak buat tips pakai shawl ke pash memang tak dapat lah adik oi..

so here it goes,

number 1.

sila ambil tahu untuk badan macam anda kena consume berapa byk kalori. pergilah google ke hape, takkan malas kottttt. selalu kalau nak turun berat ni dietian memang akan sarankan korang makan ikot kalori intake yang biase-biase je (dalam 1900-2000) tapi kalau berani mati and nak drastic weight loss boleh limit kan kalori intake korang 1000-1200 a day! gila tak?

number 2.

lepas dah buat step 1, korang kena lah makan sampai takat kalori intake yang korang nak je. plus, everytime makan sila check brape kalori terkandung dalam makanan atau minuman yang ada label kat makanan tu.hah? kalau mee goreng ,nasi goreng macam mane? hahaha okeh once again dik, that thing you have to google ok :) remind yourself, great result need lot of effort ;)

number 3.

weight yourself at least once a month and see the pace or progress of your weight loss. jadi bila dah tau pace korang takat mane, senang ke tak mau turun, baru lah boleh plan untuk step seterusnya.


number 4.

haaa, step seterusnya is to plan what kind of exercise fit in your body type :) saya cadangkan pilih things you enjoy the most, in my case i prefer to choose walking than running or jogging. lagi pon orang kata yang berjalan banyak ni nanti daya ingatan jadi kuat.hehehe


number 5.

kalau baru start diet, jangan lah drastik sangat ye :) but it is important that you stop taking oily food at that period and also all those fried food. PLEASE, STOP!


mula-mula baru nak start memang pedih la sebab dah biasa makan cam tenok dan bapak badak kan? lagi-lagi masa tu aku baru habis sekolah.kat asrama kan serve makanan banyak gile! memang tak tahan dowh!! tapi aku pelik kenape ade certain kawan aku yang duduk asrama boleh jadi lagi kurus.HAHAHA balik pensel pon leh hilang :P maybe appetite aku tinggi sangat time tu dan sekarang pon..so uncontrollable! tak percaye? tanye Apiz :) masa jumpe aku lagi banyak makan dari die =,=" dem!

memang badan berisi buat korang ade low self-esteem, aku paham :) don't worry it's never too late to change and makan-makan secara sihat macam saya.ngooo nak muntah cakap camtu :P tapi betol aku memang paham sangat, lagi cilake kalau kau ade kawan cakap kau gergasi :( i've experince that before but i never give a damn! pedulik la, perot aku bukan kau! cis! now you tell me, siapa lagi gomok? hahaha

betol saya tak tipo, all the tips really works :) saya yang dulu 64-65kg, sekarang 53kg *ada macam dalam iklan tak?* tapi sebenarnya untuk tinggi macam saya yang tinggi ni, berat tu tak sihat lah :| sebab saya sibok sangat tidur dan abaikan makan kot :P tidor itu seronok okeh! untuk sekarang saya tak diet pon, dah lama dah tinggal kan diet tu hehehe.

korang pon same, bila dah jaoh dari berat gemok tu boleh lah slow down dengan diet mendiet ni :) lepas tu mau lantak ape lantak la tapi make sure makan benda baik-baik lah ye ;) saya bercerita ni, bukan sebab nak mendabik dada tapi saya ada rasa mahu tolong orang :) jadi jangan buruk sangka! ty.


INI BUKTI!

= before =

spot me? :P


pipi boroi.arggghhh!!



= after =




ignore the stupid face immitation i did :P



saya bahagia bersama kawan-kawan.ohoi!




pada saat sangat kurus


yeap, i really lose so much weight :) why don't you give it a try. kalau ada soklan mau tanye, i am happy to help :) all you need to do is leave a comment

11 comments:

  1. ko mmg tak bagi aku tido ain...hahaha..bace blog ko memalam bute mmg syok leeeeee...

    sufiya

    ReplyDelete
  2. wey ain... ak mkn punye la byk.. slim jer...

    ReplyDelete
  3. HAHA, THANX :)
    oi afiq..kau laki memang lain aaaaa

    ReplyDelete
  4. konfius.

    gambar 1st tu yg mne u?

    hehe

    ReplyDelete
  5. ohho, yang pakai baju biru tu dear :)

    ReplyDelete
  6. cis. aku dah limit makan. ade kurus sket. tapi kalau x exercise for quite some times, mula la naik balik. adoi mek penat nokk!

    ReplyDelete
  7. hahaha, ko tak senam-senam memg lah dong :P

    ReplyDelete
  8. Hai tuan blog .. wah menarik blog ni , so I follow u . hehe .. de mase dtgla kat blog saya n follow k .. I hope .. http://dira92.blogspot.com .. have a nice day k

    ReplyDelete
  9. semoga berjaya apa saje yg dilakukan...

    ReplyDelete